Kråkflickan - Hungerelden


I går natt när jag kom hem halv två från att ha varit på provjobbs ställe nr2 låg detta på mitt sängbord. hunger elden vilket är uppföljaren på boken kråkflickan som jag läste utomlands (okej jag läste den två gånger, det är typ världens bästa bok) är så himla taggad nu. tack så mycket.

boken börjar med:
Hon sitter ofta stirrande och efteråt blir hennes vackra ögon förändrade. de får en gåtfull glans av otydbarhet. ögats iris blir fylld av sorgsna eldar, en hungereld som söker efter bränsle till själens ljus, att ljuset ej må slockna. personligen ville hon nog gärna att vi tog dödens sked i vacker hand och åt en avskedsmiddag och var borta.
ur aniara av harry martinson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0