tre månader av total lycka


Anna om Låt det vara som i en film:

Hejsan!

Hittade din blogg och läste lite i arkivet och då såg jag att du bott och jobbat i London. Det skulle vara jättesnällt om du kunde skriva lite om hur du/ni gick till väga med just boende och jobbsökande, om du orkar alltså!



Svar:
Hej anna =)
låter som om du är påväg till det bästa stället på denna planet. go there !! du kommer inte ångra dig.
angående jobb och boende har jag inte super bra tips men kan försöka med det lilla jag kan!
vi hyrde en lägenhet genom ett företag som hette red dot properies och hyrde på exact denna adress men en annan lägenhet http://www.reddotproperties.com/property_resultsDetail.asp?ID=222&minPrice=0&maxPrice=9999999&bedrooms=2#
as fin lägenhet men eftersom vi bodde fem stycken (som vi egentligen inte fick) så vart det lite trångt. var även väldigt dyr men vi bodde ju jätte centralt. vi bodde just utanför big ben så. vi var tvungna att betala tre månaders hyra i förtid eftersom ingen av oss hade jobb klart, så gäller att vara ganska tät i början!
när det kommer till jobb så hade vi skrivit ut massa cv:n som vi bara kastade omkring oss. vi gick på massa olika smågator, mitt i city och ja lite överallt. men alla vi fem tjejer lyckades få jobb bara fem minuter från där vi bodde så det var ju toppen. jobb är ganska lätt att hitta bara man anstränger sig så! jag själv jobbade ju på en engelsk pubb/resturang och det var jätte jätte roligt. socialt jobb där jag träffade tusen underbara människor.

OJ HÖLL PÅ GLÖMMA- http://www.gumtree.com/ (BRA söksida för jobb & bostad i london)

har säkert glömt massa nu men men. om du har någon annan fråga är det bara skriva =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0