MIN HELG

Så har ännu en helg gått förbi i oslo

Fredagen startades med att en svintrött amanda tog sig till jobbet, krigade igenom dagen och fick sedan ytterligare en vecka förlängt som då blir min 6;e vecka på rommen. känns bra. men tror det blir sista för veckan efter det kommer liv tillbaka. hur som helst; jag skyndade mig hem för att sedan få besök av mormor och morfar. kramar, visning av collets och sedan he in massa svensk mat i kylen. tack tack tack. och har man inte världens bästa mormor när hon gjort två kilo köttbullar med sås som hon hett i små portionspåsar samt hemmagjord lingonsylt. sedan for vi till scandic hotell vid slottet som var världigt flott. sedan gick vi ner mot centrum och sedan vidare till akke brygge. där åt vi på en båtresturang som var jätte jätte fin. vitt vin, kyckling rätt och choklad efterätt. världens svärmorsdröm till servetris och jag var helt såld.
sen promenerade vi tillbaka till hotellet, såg så ska det låta och somnade sedan för en underbar natt med massa ostörd sömn.

Lördag vaknade man pigg, tog en dusch och åt sedan en otroligt stor potion av hotellfrukost. sedan tog vi vårt pick och pack till opera huset, frognerspark och slutade sedan med att äta bislett kebab. sedan var det dags att säga hejdå vilket var otroligt jobbigt. men vi ses ju om en månad så. tack mormor och morfar för en jätte bra fredag och lördag <3 när klockan sedan blir sju kom lea hit, hon och stina skulle till monica och festa men jag hade tänkt ha hemmakväll. men när lea bjuder på rödvin och dom släcker lyserna och tänder ljus (earth hour) så är det svårt att säga nej. så att fara till monica blev det och där var det riktigt kul =) sen mötte jag upp jacke och gick hem med lea och stina hack i häl.

Idag har vi städat och jag har ätit tacochips med guacamole. och mer än så tänker jag inte göra hehehhehhehehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0