Inbrott

http://norran.se/nyheter/norrochvasterbotten/byske/article1192257.ece
detta är oss. vi hade inbrott i natt.
vaknade av att pappas plånbok, mina två väskor och min jacka låg ute på gräset vid vårat hus. helt igenomsökta och dom femtio kronorna vi hade i dem sakerna var borta. inne i huset har de gått genom hallen köket och tvättstugan vilket är typ halva huset. de har rotat i alla jackor och varit i mammas plånbok också. dock lämnat datorn, mobil, bil nycklar och alla visa kort, körkort mm.
teresa hade glömt att låsa dörren när erika skulle gå hem vilket är lätt hänt.
det känns helt ofattbart att någon har gått och rotat i våra saker i mitt trygga säkra hem medans jag legat och sovit i min säng. tänk om jag vaknat, tänk om nån av oss vaknat. tänk om man sovit här själv. tänk om man haft tusen kronor i sin plånbok. ja det är väl så tankarna har snurrat idag. har nog varit lite i chock.
just nu är jag nog bara rädd. jag hatar att vara rädd. känner mig lite som ett offer. hatar att känna mig som ett offer. att någon som jag inte vet vem det är får mig att känna såhär det gör mig arg. jag kollar en extra gång att dörren nu verkligen är låst & sen försöker jag sova.

har iaf verkligen varit skönt att fara till Theas stuga ikväll och bara pratat med tjejerna, ätit kyckling sallad och suttit framför en brasa.
alla andra som brytt sig idag skickar jag ett tack till också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0