Något att tänka på gudrun schyman?

En sak som stör mig är detta
http://www.youtube.com/watch?v=XC-iaVyQRRQ&feature=player_embedded
att numera femenist blir taget som manshatare
som om alla femenister vill ersätta män med spermiebanker för att vi behöver dem lika mycket som en fisk behöver en cykel.
Jag är inte rädd för att säga att jag är feminist men kanske lite för hur det tolkas
jag gillar män, jag rakar mig under armarna och jag skriker inte runt som en bitch hela tiden (kanske bara halva haha)
& allt jag vill ha är jämställdhet. lika. rättvist ja you name it.
det är inte för mycket begärt och helt jävla oskyldigt.

men jag står heller inte och säger att det är bara männens fel hur samhället ser ut i dag, att vi borde trycka ner dem för att vi kvinnor ska få mer plats. nej, jag känner väl heldre att man måste tagga alla kvinnor lite, för i fall vi vill ha det på ett visst sätt så får vi väl se till att det händer. be om högre lön, inte bara ignorera om vi blir kränkta osv. kvinnor kan så att säga =) haha ! 
men att skylla på männen och skrika "jag ska slita dig i stycken" det tycker jag är fruktansvärt fel (då förstörs ju bara syftet ännu mer om jämställdhet, vi ska inte sätta oss över bara brevid).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0