Min första dag i trötta ord

Nu kom jag hem. halv 12 london time.
jobbade från 11 rill 3 (såg film, lärde mig lite kassa och fick stå bakom baren)
och sedan hem , äta och vila fötterna lite.
tillbaka för att servera mat, stå bakom baren, plocka bort osv.
prata med mina nya arbetskamrater som är jätte trevliga =)
allt från jätte trevliga kunder som ger komplimang efter komplimang om hur bra jag jobbar första dagen till fulla karlar som pratar om deras drömmar om guld ringar som dom hittar på gatan.
en italjensk kille, är där med sin fru, dricker en öl och kommer sedan och pratar med mig i en halvtimme på lite dålig engelska. hans fru blir lite sur, börjar vinka att han ska komma så dom kan dra men han fortsätter bara prata och prata. till slut går han och min arbetskamrat säger "jag är förvånad att han inte frågade om ditt nr" jag gapar bara.

nu är mina fötter döda, mitt huvud snurrar av olika ölsorter men jag trivs. ja jag gillar denna engelska pubb/resturang. och även om jag har tusen fel kvar att göra, tusen saker att lära mig så känner jag mig inte negativ till att gå tillbaka klockan 5.

mitt schema är iaf :
Måndag 11.00-15.00 rast 17.00-23.00
tisdag 17.00-23.00
onsdag ledig
torsdag 17.00-23.00
fredag 16.00-23.00
lördag ledig
söndag ledig

Jag älskar det. 29 timmar. dave sa att det kanske blir mer men jag tycker det är perfekt. jag hinner vara ledig och göra saker men samtidigt får jag in lite stålar. JAG ÄR GLAD.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0