SVAR FRÅGESTUND

Brappapap:
Vad jobbar ni alla med?
vad heter alla 5´s personliga bloggar?
hur fixade ni boende och jobb i London?
hur trivs du i London?

Svar:
Jag och linda jobbar på greencoat boy som är pubb+ resturang. Madde jobbar på en resturang kallad the loose box som är lite finare resturang. Elin och Ros jobbar i klädaffär. Elin på karen millen som är en liten affärs yta i ett köpcenter kallat house of fraiser. Rosanna jobbar som kassörska på Zara. Alla jobbar innom en fem minuters promenad från våran lägenhet :)

Rosanna och madde delar blogg och den heter: niarbaraavundsjuka.blogg.se (vilket är ett skämt namn för er som inte fattade det) lindas blogg heter: jagvillhallting.blogg.se & Elins heter: eelinlindahl.blogg.se

Vi fixade lägenhet genom gumtree.com där vi hittade en annons på våran lägga. den ägs av ett företag och inte av privatperson. så vi mailade + pratade i telefon och fick sedan gå på visning när vi kom hit. föll pladask skrev kontrakt and here we are hehe. Jobb fixade vi genom att gå ut och snöra cv:n i tusen människors face. okej vissa personer som rosanna behövde bara lämna ut ett ? medans andra lämnade typ tjugo. alla fick samtal om intervjuer and here we are hehe.

JAG ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR LONDON. staden, människorna, kläderna, utgångar osv osv osv. jag trivs i att allt är i rörelse hela tiden, staden aldrig sover och att man alltid kan hitta på saker. känner mig dock lite stressad för att hinna med allt jag vill göra + jobba så vi får se när jag säger upp mig.


Eva-lis:
Är borta bra, men hemma bäst?
VAD längtar Du mest till?
VAD längtar Du mest från?

 Svar:
Haha hemma är ju alltid hemma. man känner sig bekväm, trygg och mår bra hemma medans borta är det spännande men lite mer av en utmaning. om jag skulle få med mig allt av mitt hem (vänner familj rummet lalla) hit så skulle jag säga att det var bäst här. kan inte svara bättre än så.

till, THAILAND OFC !!! jag kommer hem, är hemma två dagar och sen får jag fara till thailand i två veckor med min älskade familj. jag längtar också att få hinna träffa mina vänner innan jag far.

mest ifrån, att bo så här trångt. jag läntar mest ifrån känslan att man aldrig är ensam.


Anonym:
vilken familjemedlem saknar du mest?
fått ligg i london baby? HAHAHAHAH

Svar:
min skatt !!!!!!! saknar min lillasyster så mycket så jag dör.
hahahah det ska jag berätta nu baby ;) svaret är nej. vi har regel att vi inte ska ta hem killar till lägenheten (inge efterfest eller nått sånt) plus att inte fara hem med någon för säkerhetens skull. sorry att göra någon där ute besviken men vi måste vara lite "better safe than sorry" nu. (dock så säger linda nu; jag tror någon gång kommer någon följa någon hem. om du säger det; LOOOSY GOOOSE)

Agnes:
hur länge planerar ni att vara i london?
längtar du hem till byske och skellefteå eller känner du "aldrig mer en liten håla i norrland"? :)
är livet i storstan som du hade trott och tänkt dig?

Svar:
Vi har faktiskt bokat hemresa redan. den 9 december drar vi hem till kalla byske för att jag sedan den 12:e ska dra till thailand. om jag drar tillbaka, ja det beror ju på om det är "something to come back for".

Hahha håla. Jaa byske och skellefteå känns verkligen som en liten kall håla motför detta. men jag ser lite charm i det också. Jag saknar att man känner så mycket människor i skellefteå, man vet vilka mat ställen man gillar vilka klädaffärer osv. jag saknar friska luften och att man faktiskt kan ta en prommenad i skogen där det känns lite mer naturligt att se en räv än på gatorna här. Jag saknar det, det gör jag. jag skulle vilja bo på ett liknande ställe (tror jag) när jag ska slå mig ner. men nu vill jag bara ha storstad storstad och asien. men min vilja ändras ju hela tiden, igår ville jag kunna spela gitarr idag piano.

ja rätt så fast det går tusen gånger fortare. allt går i super fart, stress och ännu mer stress. dock är det mer obehagliga saker än jag trott; strippklubbar helt öppet, maaaaaasssooor av kvinnor i burka, uteliggare utanför våran lägenhet osv osv. jag får nya överraskningar som jag aldrig väntat mig från London, både gott och ont. 

Rosanna:
HAR DU SETT LINDAS DOSA?

Svar:
NEJ !!!!!!!!!!!!!!!

Angie:
Vem stökar ner mest? ;)

Svar:
hahhaha både linda och elin säger MIG. whaaaat (måste ändras på innan mamma kan säga I TOLD U SO)
jag säger; alla som äter gröt. äckliga jävla gröt tallrikar som är i disken får mig att spy.

Sara:
har som ingen fråga, men det är ju roligare att skriva att jag inte har det än att ba tänka att jag inte har det!!!!!!!!!! hurra!!!!!! för dig på din födelsedag!!!!!! hurraaaaaaaaaaaaaaa eller jag har typ en, vad skulle hända om du får slutt på diabetesmedicin? altså kan du ba fixa ny i London eller?:):):):):) kram!!!!!!

Svar:
Hahhahahha sötsara!!!!!!!! tack för grattiset.
haha diabetes medicinen ja. vet inte om jag kan ta ut insulin här men troligtvis. men i fall jag märker att det börjar ta slut ska mamma och pappa skicka mer med posten. och i fall jag nu får helt slut och jag inte kan fixa nytt jaaa... då hamnar jag i koma och dör ;) mohahhahah
Kram på dig !

 Elias:
1. Hårdrock eller psalmer
2. Vara förkyld eller tänka på döden
3. Brakedans eller balett
4. Om du fick ett barn vad skulle det heta då
5. Sjunger du på toan
6. Vad är det snuskigaste med dig

Svar:
1. hårdrock (men inte klockan 3 på natten pappa!!!!)
2. vadå tänka på döden ? hur länge? i fall det är en halvtimme så sitter jag heldre och tänker på det än att sitta med en snorig näsa.... elias !
3. haha den var ju svår. brake är ju coolt att kunna ute på klubb osv medans balett är fint, man blir sjukt vig osv osv. amen får väl säga brakedans som mitt "slutgilitga svar" "du har nu en miljon kronor" tack.
4. Oj har många namn. Svea, Ingrid, Amalja. ja osv. bara tjejnamn för jag vill ha tjejer (som jag kan uppfostra att bli riktiga bitterfittor som jag hehe) men när det väl kommer till att jag ska börja tänka på namn ska jag gå och kolla på kyrkogården. ja det är sant. dom har tusen fina gammla namn som jag ska sno. no mercy.
5. haha inte när jag sitter på toan ? men i duschen sjunger jag.
6. ELIAS !! du ska bli fastbunden i en stol när du bor här. nej men seriöst om det fanns nått sjukt snuskigt med mig skulle jag nog inte skriva det här ? linda säger: att du aldrig har bh under linnet men vafan ? det är ju det skönaste som finns.

Sophie:

1.vad jobbar alla med?
2. vad tjänar ni?
3. uppstår det bråk mellan er? med tanke på att ni är 5st(?) tjejer i en liten lägenhet.
4. har någon av er hittat kille/något ragg so far?
5. och en sista fråga, dock ingen londonfråga. dina ögonbryn: målar du dem eller är de naturligt mörka? på bilder ser de ut att vara väldigt mörka och markerade iaf. jag tycker det är assnyggt med markerat men kan fasen inte få till det själv... kan du inte visa eller ngt?!!! vore guld:)

 Svar:
1. kolla längre upp :)
2. alla tjänar mellan 6 och 10 pund så lönen är ju sämre här än i sverige men sen varierar det ju lite med dricks och sånt också :)
3. hahha nja det händer ju att man blir lite små irriterad på varandra och så men vi är väldigt bra på ha familje samtal osv ;) hahah vi är ju sådanna kloka tjejer.
4. haha ros och madde har ju boyfriends. så det innebär att jag linda och elin är singlar & nog har vi alla träffat fina boys nog. att det har gått till dejter nyktert är en tidsfråga fortfarande. hehe
5. haha den frågan är jag van vid. helst här. ingen här målar typ ögonbrynen och jag har fått tusen frågor om de är tatuerade. men så är det inte utan jag har bara den mörkaste pennan från make up store som jag målar konturerna med och sedan fyller i med en mörk ögonskugga från make up store. visa ? hm. vet inte riktigt hur jag ska göra. jag målar ju bara efter min form, gör till en liten böj och sen gör de mörka mörka mörka :) dåligt svar eller ? :S

Linda:
Vem tycker du mest om?

Svar:
inte hon som har lugg, går runt i trosor hela tiden, lämnar sin klippna lugg på handfatet, sponar en på natten, äter upp min tandkräm eller kallar mig bigmama och kräver kramar hela tiden. henne gillar jag inte alls.

Nyfiken:
1. Vem av er längtar mest hem?
2. Vad längtar var och en mest efter hemifrån (typ mammas mat, pappas skämt eller syskonens bus)?

Svar:
1. Oj vilken svår fråga! man kan ju tro att det är jag för att jag gråter varje gång jag skypar med min familj..... haha ! men tror nog att alla längtar lika mycket. eller inte längtar hem utan bara saknar vissa saker hemma.
2. alla saknar olw chips, godis och knäckebröd hahahhaha.

-:

vad är det första du kommer att göra när du kommer hem?
vem saknar du mest?

Svar:
fara hem, kramas med min familj. äta svensk mat. landa.
som sagt skatten! men jag saknar hela min familj super mycket även alla fina vänner i norge och sverige!!!

Emma:

jag kan fråga hur mycket som hälst!!
VARFÖR träffar vi aldrig av varandra och skypar, tror vi måste skaffa en skype tid!?
Min största fråga är om det går utmärkt och ringa till ditt london nr imorgon !!!:D
Sen måste jag får säga att det sUger att d inte är hemma på din födelsedag så att man får fira den med dig! :( Men förhoppningsvis så har dina room mates planerat en bra dag!! :)
Saknar er! puss

Svar:
jag VET !!! jamen i veckan jobbar typ jag och linda varje dag fem till 11 så kanske före det någon gång ?
och det går super bra att ringa mitt engelska nr men det kostar ju endel :/ men skulle va kul om du gjorde det ändå ! nu i efterhand.. hehhehe
tack för alla grattulationer fina du !! saknar dig jätte mycket !!!

 


Kommentarer
Postat av: Mor-mor

Så bra svarat, fick ju veta massor om hur Ni har det!

2010-10-12 @ 11:20:45
Postat av: Emma

Hej Babyn!

Jag har en fråga oxå...

Dom där snygga skorna du hade köpt(ser ut som typ ridskor. Kommer du att köpa sånna till din moster på hennes födelsedag?

2010-10-12 @ 20:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0