Andas i det tomrum som blev över

igår klämde jag mina fingrar i toa dörren
jag drack en dune bug & en cosmopolitan på haha bar
jag gick in gratis på pent house med elin linda och madde
sedan gick jag och linda in på on and on och spenderade kvällen med två norrmän
sedan åt vi på kentucky fried & åkte sedan buss hem (linda fick åka gratis)
idag har jag sovit ätit starbucks sovit ätit i rymden finns inga känslor

annars så tänkte jag att ni läsare ska få skriva lite tips
vi tjejer här i flat 16 har lite dålig fantasi på god billi mat
vi äter:
grönsaks soppa med klimp
tomatsås och spagetti
nudlar
ris & stekta grönsaker (typ majs, brocolli, svamp, böner osv)
Jag och ros provade göra plättar en gång men det slutade med att vi stod med öppna fönster & vädrade med kuddar.... fläkten kan ju dö

Så MAT MAT BILLIG GOD VEGETARIANSK TIPPSA TIPPSA TIPPSA

Kommentarer
Postat av: Emmaa

Ni borde laga vegitariska pajer eller pizzor, degen innehåller ju bara mjöl och vatten imprensip så det är ju billigt :) Sen kan man ju även göra olika grytor som är vegitariska ;)

2010-11-12 @ 13:26:27
URL: http://emmaalundgren.blogg.se/
Postat av: sara

köp lite bönor, typ kidneybönor. mixa ihop dom tillsammans med typ tomatpuré, ett eller två ägg och kör i massa goa kryddor. sen äre ba att steka som vanliga köttfärsbiffar! jag brukar käka dom till nachochips, gräddfil och salsa! tomatsoppa är ju annars jävligt kickass. typ såhär http://tjett.blogg.se/2009/october/tomatsoppa.html#comment Linssoppa är ju sjukt nice det med! och om det inte gick så värst bra med plättar kan ni ju alltid köra på ugnspannkaka : ) återkommer med fler recept!

2010-11-12 @ 13:33:39
URL: http://uppfatta.blogspot.com
Postat av: Jenny

Antar att du hade räknat med att jag skulle svara?

Köp röda linser!!!! Snabbt, billigt, proteinrikt, nyttigt och asgott. Man kan göra både linssoppa och linsgryta. Bra linssoppebas: Linser, lök, krossade tomater. Sen kan ni stoppa i vad tusan ni vill! Bönor, champinjoner, majs, soja, massa oregano och basilika, ris, pasta, potatis...

Linser funkar även om man vill fejka köttfärssås!



Ni kan ju göra bönbiffar också? Du älskar väl majs-grejerna, liknande går ju att göra själv. Gör falafel t ex! NAM NAM!



Lycka till! Kram på er!!



2010-11-12 @ 14:17:07
URL: http://lalalalarsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0