när jag inte får ordning på mina egna tankar läser jag michaela fornis, för hon skriver så fint och om texterna blev till sång skulle de vara soundtracket i mitt liv.

Jag är stark

du krymper plötsligt tjugo centimeter när du hittar hans gamla strumpa under sängen när du städar eller har slut trosor och hittar hans kalsonger längst in i garderoben. Det är så lätt att rasa för små saker (de känns inte så jävla små).

Upprepa i huvudet jag är stark jag är stark jag är stark. Eller ännu bättre skrik ut det jag är stark jag är stark jag är stark.

för det är du.


18 november

du ville ha mig. trodde jag. sedan går jag till baren kvällen efter och du är inte där och jag häller i mig mina tio glad vin och fyllesmsar och du svarar inte så jag prövar igen och igen och igen och sedan vaknar jag dagen efter med ångest och raderar återigen ditt nummer.
Men jag trodde ju att du verkligen ville ha mig. Men det vill du inte för om man vill det så svarar man även om det är pinsamma fyllesms och man föreslår att ses någon dag i veckan kanske kolla på en film och äta lite godis.
Och jag önskar att du förstod att skälet till att jag går på de skumma efterfesterna dricker två flaskor vin och röker de där sjutusen cigaretterna är för att du inte vill vara med mig. Om du ville vara med mig skulle ja helst av allt bara vilja ligga hemma i din soffa och spela tv-spel och pussas och tramsa omkring men du vill inte längre för du gillar inte när jag går på de där skumma efterfesterna dricker två flaskor vin och röker de där sjutusen cigaretterna. förlåt. jag hatar dig.


Tio orsaker

10 orsaker att hata dig:
ett. För att du inte vill vara min
två. För att du inte vill vara min
tre. För att du inte vill vara min
fyra. För att du inte vill vara min
fem. För att du inte vill vara min
sex. För att du inte vill vara min
sju. För att du inte vill vara min
åtta. För att du inte vill vara min
nio. För att du inte vill vara min
tio. för att jag vill vara din

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0