L

Nu håller jag praktiskt taget på att ta över Amandas blogg men det var en intressant konversation idag på lunchen.

Jag läste en artikel om naturkatastrofen i Haiti där det visades bilder på gator med döda kroppar och liknande då en av mina kära kollegor kommenterade ”att hon inte klarar av att läsa om det och gud vilka hemska bilder”. Visst är det hemskt svarade jag men påpekade att jag tycker det är bra att de visar det riktigt hemska och skrämmande bilderna för att få en reaktion.  Det är så avlägset för oss och vi kan inte sätta oss in i hur de egentligen är där borta och för att vi ska få en någorlunda inblick behövs de värsta bilderna för att vi är stora feta egoister (wops).

Hon tyckte minsann att det finns barnförbjudna filmer och vad är då inte det här? MEN VERKLIGEHETEN SMARTASS. Därefter kom lösningen från en annan med munnen full av mat: De kan ju bara vandra över till Dominikanska Republiken, de är ju inte drabbade, varför gör dom inte det? SMART. Alla är säkert tillräckligt friska och krya för att gå i 40 graders värme och vem bryr sig om att hitta sina anhöriga? DR har säkert vatten, mat, sjukvård, bostäder, jobb, skolor och stöd så det räcker gott och väl till en halv miljon människor till, varför stannar de i Haiti? Därefter kom slutklämmen: Fast just ja, till skillnad från Haiti har faktiskt DR turister och vem vill att dom där (?) ska komma vandrandes och ockupera hela ens semester? Observera att detta handlar om 35 – 40 plussare .

Nu fördummar jag dem säkert men det sägs att vi är på väg till ett två tredjedels samhälle och att det är vi, oss, jag och du - vår generation det beror på. FAN i mig heller punkt

Sådärja Amanda, nu ska du få din blogg tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0