lite film tips/gör vilken annan rolig grej för du missar tid från ditt liv.

500 days of summer- filmen börjar med att en berättare säger "a boy and a girl... BUT this is not a love story". det gick upp ett ljus för mig att fan det här kommer inte vara en bortkastad 1,5 timme. Teresa tyckte den var dryg, jag tycker den var mystisk. Teresa tyckte hon var dryg, jag tycker hon hade en normal reaktion på saker enligt egna erfarenheter. Teresa tyckte slutet var dåligt.. typ jag också... samtidigt som jag hatar lyckliga hoppfulla slut så vad ska man göra utan dem? en unbeliver kanske behöver lite belive. dock var ju slutet ganska lyckligt, dock inte summer. fast han kom ju på saken om summer. eller ja, men va, aja skit samma.


Good will hunting- Smart snygg badboy som är super smart stänger alla ute osv osv. inget fel med det? men samtidigt en grymt smart film. alla möterna med psykologen, hur bra som helst ! var nära att det kom en droppe h2O.


28 days- med sandra bullock som jag verkligen gillar, hon är hardcore! Nu är hon alcolist också och far till ett center. man följer många människor och den är riktigt bra. såg den tre gr tom! fick en teresa syndrom av denna film, se den flera gr alltså ! när hon var liten kunde hon se samma film 20 gr på en vecka. typ så fick jag. fast bara tre gr nu.


The ugly truth- med Katherine Heigl som är awsome ! tror hela denna film skulle rasa utan henne. men för mig rasar den ändå lite. hade stora föväntningar, trodde den skulle vara fullt med tjejer och killars olika tänkande (typ som i hes not that into you). i stället vart det "tjejer ni ska ha sexiga kläder, inte vara kontroll freaks och inte ställa några krav. speeeeeellla ett stort jävla spel så går det bra". visst den var fin i slutet, men resten då? och videoinspelningarna av just "the ugly truth" ush, jag ville döda. Nej ju mer jag tänker på den är den fan kvinno kränkande! och dom låtsas i filmen att the ugly truth ska ha fått typ 94 % positiva responser, IN MY AS ! i fall detta skulle vara i verkligheten skulle den få noll positiva, well kanske av männ men alla kvinnor skulle nog vara förbannade. Nej absolut inte.
Okej, inte för att såga totalt så var den rolig vissa stunder.. typ en...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Filmtips: Titanic.

filmen hade fått bra betyg så jag hade stora förhoppningar, men när båten i slutet sjönk och det var kvinnor och barn som fick åka så blev jag förbannad. Inge jämnställdhet alls. Dålig film, nog en av dom sämsta som gjorts, mansförnedrande!

2010-02-09 @ 17:34:09
Postat av: Burre

Nej ju mer jag tänker på den är den fan kvinno och mans kränkande! och dom låtsas i filmen att the ugly truth ska ha fått typ 94 % positiva responser, IN MY AS ! i fall detta skulle vara i verkligheten skulle den få noll positiva, well kanske av ingen men alla skulle nog vara förbannade.

2010-02-09 @ 17:46:10
Postat av: Amanda

Hahah älskar kommentarerna !!! lite respons, wohooo !

Burre, vi tare på bussen ;)

2010-02-09 @ 21:51:14
URL: http://amandalundmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0