Simon Norrsveden



du vet nog vad jag tänker på
1 minut sen ska du gå
taxin väntar utanför min dörr
nattrafiken klockan fem
sov ut lugnt på planet hem
först bara till Florens, men ändå

du sa att du kansje kommer hem
2-3 dagar i April
Sov dig genom vintern, det kan gå
bränn upp kuddar, tröjorna
de som sparar dofterna
för säkerhets skull, men ändå

den här gången kan bli hård

sticker du så letar jag
åker genom städerna
kör min bil så hårt som den kan gå
i Lasvegas-nätterna 
tickar jag som bomberna
allt med mig är tidsfrågor ändå

suger ut varje minut
av dig innan jag tar slut
innan jag klär på mig och går ut
jag ska elda stockholmsnätterna
vinterjackan och synderna 
hänger jag på axlarna, ändå

jag är van vid fighterna
knockout på golvplankor
dom känner min kropp så bra det går
håll mig genom veckorna
träarmar om skuldrorna
krama om er lover medans det går

den här gången kan bli hård
den här gången när du går

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0