L

Om man lyssnar på en speciell låt och blundar. Det är som en tidsmaskin.

 

Rascal Flatts får mig att förflyttas till åttan. Spanskalektionerna. Då jag delade hörlurar med Frida. Hennes MP3 med blå display. 4 Non blondes med what’s up. Då sitter jag med wayfers på moppen. Påväg till Fråstkågeberget. För en av alla miljontals fester vi haft där. När jag lyssnar på Hide and seek ligger jag i den där trånga. Smala. Soffan och kramas. Låten som förflyttar mig till stranden i Calangute. Är Storm. Håkan H. Anna hade en vän med en bil. Då har jag precis tagit körkortet. Eller också står jag nästan längst fram på PDOL och skriker. Broken med Takida. Då springer jag ut från området. För att sitta på staketet vid vägen. Och prata. Slut ström på mobilen. Alla kompisar inne på området. Men äsh. Det löser sig.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0