words of emotion

Det jag tycker var de bästa från årets Tankens trädgård.
för er som inte vet är det en bok med bilder och dikter som 2:orna från balder, kaplan och anderstorp skrivit !
årets tema var ocensuerat.

Avslut

med samma brådska som fåglarna drar söderut när det börjar kallna,
kommer jag nu lämna dig
Det blir inget "lisa nilsson" utan jag går nu

Är du nöjd?
Mina förväntade gråa hår efter alla vaga ord,
brustna sanningar som likt frosten trängt in i märgen
Jag vill aldrig mer se dig igen,
efter allt du gjort är du inget annat än en blodtörstig bulldog i mitt huvud,
ständigt gnagande på min ilande ryggrad

Önskar du vore luft
jag vill inte se dig,
inte känna din existens

Du vet att jag målar  himlen grå så fort jag får en chans
jag har sagt mitt och jag går nu

När du sedan efter mig kommer krälande,
på blödande knän, kapad vid fötterna
förvänta dig ingenting av mig
Jag gick

Utan långsamt farväl
Jenny larsson SPSK2
Anderstorp

Små orter

Fördelen med att bo i en liten stad är
att när du inte vet vad du gör
vet någon annan det
Julia Wallin SPFL2
Anderstorp

Gud som haver...

Gud som haver
barnen kär
hjälp en flicka
hjälplös är
vuxna händer
smeker vilt
där de ligger
på en filt
flickan fäller
tyst en tår
medan han
utlösning får
Ottilia TE2
kaplan

Kommentarer
Postat av: Emma.L

små orter är nog den bästa!;)

2009-05-10 @ 15:01:04
URL: http://emmaalundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0