Idol 2009

Hejsan allihopa !
Förlåt för dålig uppdatering men jag har helt enkelt inte hunnit. så nu tänkte jag dra ett långt inlägg om det senaste!
Lördag kväll tog jag och linda mopparna och körde till anna, tog typ mindre än en timme.
sen drog vi bergsbyn med mjukglass och sedan mari och träffade henne evelina och emilia ! Sen kom jag hem kring 1. vad bestämmde vi oss för då ? jo för att jag anna och linda skulle dra till umeå på idol ! så klockan 1 ställde jag klockan på 5 . men vaknar av att det ringer i min mobil? Hallå säger jag och tror att det är emsan. nej då är det anna som säger VAD GÖR DU ?! tittar på klockan då är den 8... bussen gick för en halvtimme sen och det är första gången jag försovit mig typ.. jag vart så arg så jag var nära på flänna men då kommer välrdens superwoman (MAMMA) och säger att hon kan köra mig till umeå. tack för det ! kom fram dit halv 11 typ då vi hämtade upp linda och anna på buss station. när vi kom dit så stod peter jide där ute, ingen hade fått komma in och dom höll på filma lite. sen stod daniel lindström där och sjöng lite också vilket var lite kul. kön var super lång så vi  gick in till umeå och åt mat på torget (pizzarulle, skaffa till skell nu) sen var vi inne i MVG också där anna köpte ett par skor. sen gick vi tillbaka till nolia och fick vänta i 45 på att komma in. från att alla andra väntat kanske 4 timmar? haha värt.
sen satt vi där inne, fick en goodiebag med massa läckerol grejjer som vi  satt och bokstavligt talat pressade. det roliga var ju att alla satt där inne och sjöng, högt och tydligt ! vissa sjöng ju sjukt bra och då vart man ju bara nervös och arg typ. men vissa lät det rent för taskigt och då fick man ju sig lite skratt. jag och linda fick då spela in en skiva med låten Im walking on sunshine;D haha som vi fick ta med hem. ganska kul ! vi sjöng även allsång med två umeå tjejer och så.  annars satt vi bara och väntade.. till slut ropade dom upp mitt nr och jag höll ju på dö av nerv. då fick man först vänta uppe på en liten schen typ en halvtimme, sen vidare till ett annat rum där man väntade typ 20 min. där hörde man medans dom andra var inne hos juryn och hur dom sjöng, tror ni man vart mer nervös då ? jaa när det går in typ flera stycken och man hör ut hur dom äger jävel och sen kommer dom ut "nej jag gick inte vidare osv" . till slut vare då min tur och jag gick in och mötte en kille och en tjej. killen sa typ "tjena amanda, antligen så kan du käka upp den där stolen eller så kan du ställa den där borta för det är bara till dom som har gittarr" jag stammade typ ett "haha jamen då stället jag den nog här" sen fråga dom lite vad jag skulle sjunga osv sen vare bara å sätta i gång. jag darrade i hela kroppen och darrade ännu mer på rösten men fick i alla fall fram ljud och klarade hela låten utan att tappa bort texten. sen sa killen "det där var jätte fint amanda, men jag kommer inte skicka dig vidare" jag bara okej tack hejdå och typ sprang därifrån :P hahaha nämen var väll som väntat men ändå en sjukt kul grejj, sjuk stolt över mig själv att jag vågade och nu har jag för fan sökt till idol ;) ska väll skriva in det på min cv eller nåt ;) hahaha!
efter det så sa vi hej då till umeå tjejerna och sen kom anna och peter och hämtade jag och linda :) vi drog på waynes och käkade, köpte ben and jerrys på ica och sen drog vi hem med bussen :) gissa om vi hade ont i magen på bussen då ? så mycket lekerol vi hade ätit ... alla hade kramp och det lät som linda och anna skulle föda barn typ.
klockan 11 var jag hemma och somnade som en sten.

Denna dag har varit den plågsammaste på länge och har varti så sjukt trött. somna på lektionerna börjar vara mitt motto ?
Annars så sk a jag börja med geografin nu (L) prov onsdag, redovisning svenska tosdag och nationella engelska fredag (L) love life. tagga helg när det är partey för anna och elin =D !

men nu. kommer det lite bilder från idol 2009 umeå ;)








Kommentarer
Postat av: ANNAA

hahah är man het eller är man :D

2009-05-04 @ 22:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0