On the farm

hejsan =D
tänkte dra snabbt om i dag innan jag återgår till packningen !
nästan hela spsk2 begav sig mot medle, där vi träffade dag som äger bondgården där.
först stod han en timme och pratade om gården, sen började vi gå ut i skogen, han pratade ytterligare en timme om sitt jordbruk, vi for och åt på medle skolan, han pratade yttligare en timme om massa maskiner, vi fick träffa djuren och sen hem.
för det första, fram till djuren var det as tråkigt. han är världens sötaste gubbe och är rolig och allt, men när han börjar prata så länge om motorer och skit, nej då la min hjärna av (och resten av klassens?). djuren var underbart söta ! får, lam, bock, kossor, tjur, kalv, hästar, hundar, ankor katter osv ! (ÄLSKAR DJUR)

Man kan ju fråga sig om alla var så utråkade då ?

Dag pratade
Andrea började bygga kinesiska muren (hon hann klart)
anna somnade
emilia började hångla med en järn stålpe

Andra roliga bilder var
- en klass för sig ;)



EN JÄTTE ROLIG SAK
var att när jag kom dit kom jag på, att när jag var liten och skulle till mormor så åkte vi förbid medle och jag ville alltid att vi skulle köra den vägen och kallade den "åsnevägen" för att det fanns en åsna på vägen där i en hage. när vi kom till gården i dag kom jag på att det var där dom hade haft åsnan, så frågade dag har ni haft en åsna här förr ? för jag brukade åka förbid här när jag skulle till mormor och brukade kalla det åsnevägen ! haha då svarade han ja, och frågade om det var jag som skickat in en teckning på en åsna i tidningen? DÅ kom jag på att jag ritat en åsna till mormor som hon skickade in i tidningen med texten "denna åsna har amanda ritat, vilket är åsnan i medle som bor på åsnevägen som dom paserar när dom ska till mormor" nått i den stilen. HAHAH så sjukt att han mindes det :O var ju typ när jag var mellan 7 och 10 kanske :O . jaa världen är allt liten !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0