Your lost. Not mine !

Nu har jag och linda bubblat massor med bubblor, haft ansiksmask och bara slappat . hur skönt som hälst :)
Ser ju även lets dance med mormor ! Måste säga att laila är super bra och att blondinbella fortfarande suger i mina ögon. En som jag inte gillar är i alla fall kitty, typ världens sämsta attityd tycker synd om hennes partner och tycker han kan dansa med mig i stället ;) inte för att jag skulle göra det bättre men han är ju rååå snygg !

Linda : Kolla där är JP
Jag : Vem ?
Linda : Jöran persson
Amanda : Visst menar du GÖRAN persson ?

Där serni. det är inte bara jag ;) Hihi



Annars såg jag just något på nyheterna som jag tänkte ta upp.
Det handlade om Att flickor som bar Burka eller hel täckande slöjja inte skulle få gå kvar på en skola om dom fortsatte med det. Anledningen av en lärare var : Det finns ju killar i klassen också, ska dom måsta sitta och prata med en svart vägg ?

Självklart tycker jag inte att någon kvinna ska behöva bära på en burka. tycker det är förnedrande att dom måste gömma hela sig. tror ju knappast att det är deras val utan att det ligger i deras religion och mycket kommer nog från deras män. MEN genom att skolan säger sådär kommer ju inte göra att burkan försvinner ? dom där tjejerna kommer sluta skolan och fortsätta ha burka och vad har man uppnått då ? Jag menar man kan inte ändra en religons tro och normer och regler genom att göra så. I såfall måste man ju ta upp det där som en sak i sig inte dra in skolan i det. Vad tycker ni ? är det ett bra sätt att dra bort den enda chansen dom här kvinnorna får för kunskap ? och argumentet ? jag menar det vore ju en sak om dom tyckte det var förnedrande och att alla människor inte borde gömma sig men jaa.
vad tycker ni ?


I morgon blire i alla fall a torp öppet hus !
jätte kul att stiga upp 8 på en lördag men det är bara härda.
Sov gott Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0