My point of view continues

chrille om My point of view:
tja, jag säger bara att visst helt klart är det fel men samtidigt som det är det så är det deras kultur och om det är så att mannen inte går med på de kan han istället få dödsstraff eller dylikt, tror inte kärleken är annorlunda bara för deras kultur. Det är så att vissa länder inte har det previlegium som vi har i sverige att alla har rätt att utrycka sina tankar och åsikter och gör nästan vad de vill utan att få något straff. Men istället för att bara klaga och vara sur över det så kanske du borde tänka över var du lägger dina pengar, det finns ju faktiskt folk där ute som är i mer behov av dem
http://www.rb.se/, http://www.unicef.se/ bara lite förslag iofs inte så mycket med topicen och göra men ändå!

// chrille

Svar till dig chrille!
Ja men det är ju det som är fel, att det finns kulturer där män och landet har denna syn på kvinnor. och i fall du nu skulle (som det oftast är i dessa länder) slå din fru, tvinga henne att inte gå ut, våldta henne osv (som är lagligt för dig) tror inte jag det är kärlek. det är mer ett makt behov som sätter en prägel. och jag tror knappast kvinnan som blir utsatt är kär i denna mannen ? snarare rädd!
vi har det sjukt bra i  sverige och det är just derför jag klagar, jag tycker att alla ska få ha det så här bra! jag tycker inte att man ska nöja sig med mindre. och som sagt, för att man har en åsikt, dricker öl eller bär vilka kläder man vill ska inte betyda att man ska få ett straff  för det varken kvinnor eller män, men nu händer det ju mer till kvinnor! och i fall vi inte är väldigt upprörda på det här  hur visar vi då att vi tycker det är fel ?
och visst så ska man ha förståelse och respekt för kulturer men just det här är ju bara i överdrift, det har gått för långt!
men tack för din åsikt och ja du har rätt i vars mina och resten av folket som lever som jag vart våra pengar ska gå!

Kommentarer
Postat av: sara

hej,jätte bra blogg! ;) har du sakt till teresa att hion bordeskaffa en blogg med?

2009-08-26 @ 22:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0