Lång inlägg

Det första jag märkte i morshe när jag vaknade var att jag inte kunde få ut ett ord, efter ett tag vart det bättre men jag är hur hes som hällst och snoret bara rinner :/ .

Men jag begedde mig endå till busstationen och åkte buss till Luleå med mina classmates =) . Sen kom vi till Luleå flygplatts, JAS - Jackt attack spaning.
Sen så fick vi börja med att se en liten film med information osv, sedan fick vi gå ut och kolla runt massor av grejjer, Fick prova as coola vapen, var jätte tunga och så men det var fränt, dom hade en sån här röd punkt där man siktade osv :)
man fick också lära sig hur man kastar en handgranat (låsas of cours) Och man fick prova nån mat som dom åt ute, prova sitta i alla bilar, prova brandmanskläder och masken, prova spruta vatten ur en brandmans slang och gå in och se kontrollrummet där dom har kontroll över vars alla flyg i hela sverige är och så :) Jag gick och kollade allt och provade allt förutom maten (haha fegis) men det var verkligen hur kul som helst :D !

Haha en rolig sak var att det var en jätte fräsh militär där, sen stog han bakom oss medan jag och emilia stod och klappade en hund , sen sa jag typ - Akta dig nu emilia för snart kommer den här söta saken förvandlas till en mördande varulv, sen hade han hört det och stått och skrattat (A) jaa vad ska man säga ? Haha

Sen efter det fick vi se en hund show,
 dom visade hur väl dom var tränade och sen fick vi se hur en hund attakerar en "buse",  hundarna är tränade att hoppa på ben eller arm, och när den så kallade busen står stil ska inte hunden göra nått, utan bara stå en halv meter bort och hålla koll osv :) Jätte coolt att den lydde så hela tiden, Sen så tog dom på ett vitt skydd över armen och man fick se när hunden sprang efter människan och flög upp och bet han i armen . Sedan fick även publiken prova så david i min klass provade, haha jag skulle aldrig våga hälst inte eftersom jag blivigt biten av en hund i ansiktet när jag var liten (A) .

Sen fick vi se hur ett plan flög över oss, typ gjorde loper, och volter och allt möjligt, var faktikst häfftigt att se :) !´

Sen efter det for Jag Linda Mari eve emilia anna rossana madde och Magnus och åt på max och sen for vi och shoppade, men jag hittade inget :S Men det är ju bra för då har jag kvar lite money !.
Får även lön på fredag så det blir spännande :)

NÅGOT SOM INTE ÄR KUL är att MINA ÄLSKADE SKOR KOM I DAG Men när jag packade upp hade dom skickat fel storlek, så det var 39 or :S jävla skit, finns säkert inga 38 kvar nu och åhhhhhhhhhhhhhhh ... !!

Jag har förövrigt varit hos linda just, kollat på sista avsnittet one tree hill alltså slutet, jag dör !
Ska snart se Pussy cat dolls, det nya som börjar :) Och sen ska jag spela in Grace :)
I morgon blire nog pontus.

 

Här är linda (Ops mena emilia som fick fresh militär på fall ; )  i brandmans kläder (lånade bilden av eve , Eny.blogg.se)
Önska att jag hade haft med mig kameran själv !
Pusspuss



Open your eyes And Listen

I'm falling apart, I'm barely breathing
So I'm holdin' on
But barely holdin' on to you

Kommentarer
Postat av: HEHE

Myttar Amanda!!!
det där är ju inte Linda! Alla ser ju att det där den där Emilia, du vet hon, som fick fresch militär på fall!!!

2008-05-21 @ 22:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0