If it makes you happy, Then why the hell are you so sad?

Har just läst ut en jätte bra bok som jag starkt rekomenderar som heter "Syskonkärlek" och är skriven av Katarina von bredow .
Handlar om amanda och ludvig som har varit tajta syskon i hela sitt liv, och sedan blir dom kära i varandra och dom är hela tiden rädda för att bli upptäckta och såå..
Jag tycker den är en vacker kärleks bok, med ett sorligt slut . känns som allt hopp man hade bara rann ut ..



"Vad är det som får kroppen att resa sig ur sängen på morgorna ?
Vad är det som får benen att ta en till skolan ?
Och vad är det som får handen att föra mat till munnen och munnen att tugga och svälja, fast ingenting smakar någonting?
Och vad är det som får en att sitta böjd över läxböcker fulla av ord som inte längre betyder någonting ?
För oden miste sin betydelse, maten miste sin smak och allting tappade sin färg.

Vad heter den kraft som gör att man kan få omkring och se ut som om ingenting har hänt?
Hur kan människor komma alldeles nära utan att se hur trasig man är?"



Sista dagen i morgon för denna veckan att jobba, skönt för jag är dödstrött :)
Denna kväll spenderade jag med linda, vi pratade på !
I Morgon Blir det nog Evelina emilia och mari och linda i stan, känns skönt för det var så länge sen !

Men nu ska jag somna i min sköna varma säng, och förhoppningsvis vara super pigg när jag vaknar ! :*


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0